Fin till slut...

Red Zantana i lilla ridhuset i fredags och det gick helt okej, en kort stund med diskussion men inte mycket att hänga upp sig på, då var det värre i dag. Han började tjaffsa redan på skritturen ute när jag tog upp tyglarna och det fortsatte sedan första halvtimman i ridhuset. Förstår verkligen inte vad det tagit åt honom? Kände ett litet tag att jag måste boka en tid hos veterinär och kolla upp honom, det tänker jag rätt ofta så snart är det väl läge att göra det. Det knepiga i det hela är att när han väl slutar bråka så är han superfin och det händer ju inte heller varje ridpass (dock många av dem) och ingenting när jag linar honom.
Jag och Thea har hängt i stallet lite också och igår red hon en längre uteritt på Oliver.
Har äntligen fått tag på dubbade vinterdäck till ett väldigt rimligt pris till släpet. Nu är det bara körkortet kvar innan jag kan dra släpet med Volvon och kanske att man får anledning att ge sig ut på vägarna framöver, antingen till veterinär eller/och så småningom på någon tidig tävling kanske. Pappa gjorde den fin på utsidan ocå när han hjälpte mig byta dig, bästa pappa :-)

Kommentera här: