Helgen

Inga strålande resultat i helgen precis men jag var betydligt mer nöjd med framförallt min ridning på söndagen där jag startade både Msv B:2 och B:4. Så var inte planen först, från början skulle jag bara starta B:4 men kände efter lördagen att det inte var någon idé så jag bytte klass.
I totalt kaosväder, säkert nästan tio cm snö och upp till 20 m/s, lyckades vi iaf genomföra söndagens tävling trots såklart en himla massa strykningar.
Jag RED iaf inne på banan och tyckte Zantana (trots väldigt spänd) gick betydligt bättre än dagen innan, poängen blev ungefär desamma men det var oxå en annan domare.
Beslutade mig iaf för att starta även B:4 och då var tanken mest lite mer rutin, måste verkligen träna på att tävla och träna på hur jag ska rida Zantana när han blir så här väldigt spänd som han blivit på tävlingar sedan i somras. Jag blir passiv när han blir spänd och när jag väl inverkar blir han ännu mer spänd och det blir ju inte så bra, så nu var jag verkligen noga med att hela tiden påminna honom om att skänkeln fanns där i sidan. Starten i B:4 är jag faktiskt nöjd med, med tanke på att vi inte tränat alls på den eller vägarna sedan i somras så skötte vi oss utmärkt både jag och Zantana, haha. :-)
Video här.

Kommentera här: