Update

Hej igen!
Nu var det ett tag sedan sist men just nu har jag både lust och tid att skriva lite. Efter tävlingen förra helgen tog jag det lite lugnare med Zantana, han longerades två gånger under fem dagar och inte förrän i lördags red jag för första gången igen. Ridpassen har varit lite upp och ner, mest ner, men faktiskt har de sista tre ridpassen nu gått riktigt bra. Mer åt samma känsla som jag hade för ett litet tag sedan.
Vet inte om det berodde på att jag lade min padd under sadeln som jag fyllde extra på vänster sida enligt rekommendation från Gunilla på Erreplus eller om det var något annat. Men hur som helst hamnade jag inte alls så snett i sadeln när jag gjorde så och eftersom Zantana är väldigt känslig så gjorde det nog sitt. Dessutom har jag jobbat mycket mer med att få hans vänster bakben som han gärna sparar in under kroppen, slutatänk i höger varv och öppnatänk med så mycket koll på höger bog som möjligt i vänster varv.
Vi var anmälda till en tävling i Vänersborg i söndags men jag strök mig från dig och istället åkte jag med Thea till Partille för att vara med när hon spelade två handbollsmatcher. Bra beslut :-)
Idag har iaf Gunilla varit och tittat på min sadel men jag får skriva lite mer senare för nu måste jag göra mig färdig för jobbet.

Kommentera här: