Dressyrsatsningen då?

Ja, vi (jag) har ju tagit beslutet att Thea ska få en egen ponny så vi är mitt uppe i det just nu. Visst, jag rider och tränar men tävlandet har kommit av sig helt. Får väl se om motivationen kommer i år eller nästa...eller...? Är anmäld till en tävling om drygt två veckor, en Msv B:5 men ärligt känner jag nog inte suget just nu så får se hur det blir. Det är ju lite trist när man inte har någon omkring sig på klubben som satsar eller tävlar på det sättet, ser aldrig någon längre i stallgången som står och knoppar och putsar för att åka iväg på tävling eller som man kan älta de senaste ridpasset med osv. Vi lägger iaf en del krut på serierna just nu, Zantana har inga större problem att byta i serier men det ska ju se bra och snyggt ut oxå vilket definitivt är svårare, hehe. Han vill gärna älga iväg och när jag väl lyckas hålla tillbaka tempot blir det gärna för långsamt ist, då vinglar han och slår upp huvudet...så vi har lite att traggla med :-) På fart har väl alltid varit Zantanas grej liksom så mycket fokus på bärigheten ist. Tycker mycket annat är bättre än någonsin, galoppslutorna tex och även skolorna i trav. På väg upp från hagen.

Kommentera här: