Mitt i veckan

En liten rapport igen, lyckas ju inte skriva här så ofta men tiden räcker inte riktigt till...visst finns tid men den lägger jag på annat :-) Det går bra för Thea och Qelley, nog stöter de på problem men dem får vi lösa vartefter de dyker upp. Igår var det högervarvet och höger bog som var problemet, Thea svängde men inte Qelley. Jag gör mitt bästa för att inte tjata öronen av Thea men lyckas förstås inte så ofta med det, haha. Försöker övertyga henne om att om hon vill komma någon vart så får hon stå ute med det...hoppas jag har rätt (hmmm) Händer inte så det värst mycket i min och Zantanas relation mer än att vi jobbar på den, min senaste uppgift är att inte "skrika" med STORA bokstäver (läs använda för burdusa hjälper) på honom. Ibland måste man bara viska annars sätter man bara spänningar i honom. Han måste jobba på att inte springa ifrån mig så kanske vi kan få ordning på detta om vi lär oss samarbeta...eh, jag måste lära mig hur vi ska samarbeta (han är ju trots allt bara en häst). Fått en riktigt fin känsla emellanåt där han bär fint på bakbenen med kontakt hela vägen fram till bettet UTAN att Zantana höjer nacken eller springer så fort jag tänker halvhalt eller lite mer bakben. Han är grym på att smita undan och jag dålig på att hindra honom. Men jag tror bannimej det tar sig, idag var han super på slutet.

Kommentera här: